Mariborsko javno prevozniško podjetje Marprom je mestne svetnike seznanilo s problematiko brezplačnih prevozov za upokojence, invalide in vojne veterane. Te prevoze je država uvedla pred nekaj leti, a za to namenja premalo denarja. Svetniki so zato podprli prizadevanja, da bi se izpogajali za 100-odstotno državno financiranje.
Ker je brezplačne vožnje uvedla država, bi jih morala tudi plačati. A težavo povzroča pravilnik, ki višino subvencije omejuje glede na preteklo porabo, v Mariboru pa je število brezplačnih voženj naraslo za skoraj trikrat. Direktor Marproma Ranko Šmigoc:
"V mestu letno prevozimo 1,4 milijona upokojencev, invalidov in vojnih veteranov. Za to mestna občina plača 3 milijone evrov iz svojega proračuna, država pa primakne le 1 milijon."
Država ob tem mariborskemu prevozniku sofinancira manj kot tretjino cene vožnje, ljubljanskemu pa skoraj dve tretjini. Marprom se bo zato s soglasjem mestnih svetnikov z državo skušal dogovoriti za začasno, polletno pogodbo z najvišjim možnim nadomestilom, s čimer bi prejeli dodatnih 400 tisočakov subvencije:
"Najbolj pomembno je, da se v času začasne pogodbe sprejme nov pravilnik, ki bo bistveno bolj pravično razdeljeval in spodbujal subvencioniranje javnega potniškega prometa in razvoja potniškega prometa v vseh mestih."
Bodo brezplačne vožnje izvajali tudi, če država ne bo pristala na zahteve?
"V tem trenutku je komentar takšen, da je sama seja jasno povedala, da si svetniki ne želijo obremenjevati upokojencev. Mi bomo sledili skupnemu stališču in upamo na to, da se bomo ustrezno pogodili z ministrstvom. V vsakem primeru ne želim podajati nekih senzacionalnih informacij ali novic, ker je to v tem trenutku preuranjeno. Mislim, da je posluha v državi še veliko in verjamem tudi v razum, da se bomo ustrezno dogovorili. Ampak tako neenakopraven položaj, kot je med Mariborom in Ljubljano, je nevzdržen."
Sedanja pogodba poteče 31. decembra.