Kot smo poročali pred kratkim, Aerodrom Maribor že nekaj časa ministrstvu za infrastrukturo ni poravnal najemnine za letališko infrastrukturo. Dolga se je nabralo za približno 200 tisočakov, do 15. novembra pa mora najemnik poravnati še obrok za tekoči mesec. Zdaj pa si kitajski lastniki želijo večmilijonske državne pomoči, ki jo upravičujejo z zamudami Slovenije pri sprejemanju obljubljenega državnega prostorskega načrta.
Aerodrom Maribor je nedavno na ministrstvo za infrastrukturo vložil vlogi za pridobitev državne pomoči za leti 2018 in 2019 v skupnem znesku 3 milijone 259 tisoč evrov. Vlogi je ministrstvo zavrnilo, saj je iz poslovanja letališča razvidno, da je družba ustvarila negativen poslovni izid že v letih 2016 in 2017, izgubo pa načrtuje tudi v letih 2018, 2019 in 2020. Zaradi tega upravljalec letališča ni upravičen do državne pomoči. Ob tem pa vlagatelj tudi ni plačal zadnjih dveh obrokov v pogodbi dogovorjene najemnine, na kar ga je ministrstvo opozorilo že trikrat. Prvič 25. septembra, kar pomeni, da ima po sklenjenem dogovoru potencialni vlagatelj še 18 dni časa, da nastale dolgove poravna. V Aerodromu Maribor in v njihovi matični družbi SHS Aviation s kitajskimi lastniki pa poudarjajo, da do neplačevanja najemnine ni prišlo zaradi finančnih težav oz. ker bi se umikali iz lastništva, ampak je to posledica nejasnih časovnic pri sprejemanju državnega prostorskega načrta, ki bi omogočil podaljšanje letališke steze in ga je država že večkrat zamaknila. Zato na letališču poudarjajo, da si prizadevajo, v najkrajšem možnem času z državo skleniti nov dogovor, ki bi bil po njihovih besedah v korist upravljalcu in lastniku infrastrukture.