Maribor je kolesarsko mesto, saj se delež kolesarjev v prometu povečuje. Če jih je bilo leta 2004 v prometu udeleženih le tri odstotke, jih je zdaj deset odstotkov. Na števcu kolesarjev, ki so ga septembra lani namestili člani Mariborske kolesarske mreže ob novem podvozu na Ljubljanski ulici, kaže, da je v obeh smereh podvoz prevozilo že kar 78.212 kolesarjev. V Mariboru se v teh dneh zaključuje projekt Kolesarsko mesto oziroma začenja istoimenski festival, ki pa bo zaradi ukrepov okrnjen, oziroma bodo nekateri dogodki prestavljeni na kasnejši čas.

Foto: Radio Maribor/Tamara Zupanič Čučnik


Projekt Kolesarsko mesto je med letoma 2019 in 2021 zajel več vsebinskih sklopov: Usposabljanje kolesarskih mehanikov, recikliranje odsluženih koles, program Prisluži si kolo, prizadeval si je za dvig kolesarske kulture in zasnovo koncepta kolesarskega omrežja v obliki enajstih koridorjev, ki povezujejo vse mestne četrti in okoliške občine. Josip Rotar iz Mariborske kolesarske mreže: »Pri železniškem podvozu na Ljubljanski ulici smo postavili števec kolesarjev in sicer v začetku septembra. Do danes smo našteli 78 tisoč kolesarjev. Ta števec pa šteje kolesarje v obeh smereh.«

Na ta način pa so želeli opazovati prometne tokove, saj je Ljubljanska ulica ena glavnih prometnih žil v središče mesta. V okviru festivala Kolesarsko mesto je mogoče sodelovati v Kolesarskem izzivu na Stravi: »Zanimiv je tudi Lov na zaklad, kjer lahko s pomočjo aplikacije raziskujete Maribor, poleg tega se potegujete za lepe nagrade.«

Del festivala so tudi razstava Kolesnice avtorja Jerneja Žumra in pa virtualni potopis avtorja Rožleta Revna S kolesom po Svilni poti do Kitajske ter zanimiv posvet o financiranju kolesarske infrastrukture v evropski finančni perspektivi 2021 – 2027.