Foto: Radio Maribor/Anja Urek

V Sloveniji se je lani po podatkih Statističnega urada Slovenije s proizvodnjo piva ukvarjalo 68 podjetij, leta 2010 pa zgolj 12. Eden izmed manjših vendar zelo uspešnih pivovarjev je slovenski Ciceron, Samo Žabkar.

Samo je posavski pivovar, ki se je s pivom ljubiteljsko začel ukvarjati pred dobrimi osmimi leti in sicer kar v domači kuhinji. Nato pa je hobi nadgradil s certificiranim znanjem in pridobil naziv certificiranega cicerona, ki je v pivovarstvu to, kar je sommelier v vinarstvu. ''Ciceron je torej oseba, ki ima zelo rada pivo, veliko govori in razmišlja o pivu, ogromno degustira in vse dni razmišlja o tej pijači in pivo praktično živi," pravi Samo Žabkar.

Na vprašanje ali smo Slovenci pivoljubci pa odgvooraja: ''Nedvomno. Pivo počasi pridobiva ugled, ki ga je skozi stoletja izgubil kot cenena pijača, primerna za delavske razrede. Moderne pivovarne dan danes na trg plasirajo vse več različnih stilov in okusov, ki jih pri nas še nismo videli. Številni to pozdravljajo, spet drugi ostajajo zvesti klasikam. A kljub temu je trenutni trg piva izredno pester in konkurenčen, s tem pa raste tudi kvaliteta piva na policah. Butično pivo je trend, ki bo ostal. Slovenci prepoznavamo kvaliteto, kar lepo kaže tudi vsakoletna statistika prodaje piva malih pivovarn.''

Vabljeni k poslušanju celotnega pogovora.