Projekt EntreCompFood Gospodarske zbornice Slovenije sofinancira program Evropske
unije COSME, namenjen pa je pridobivanju poklicnih kompetenc v živilstvu. O
pomembnosti evropskih partneric pri njem – ob Sloveniji sodelujeta še Francija in
Španija – je spregovorila vodja projekta Urška Pivk Kupirovič: “Francija je zgled, sploh
na področju izobraževanja, saj ponujajo pri njih študentom podjetništvo tudi kot študijski
predmet, Španija pa se ukvarja predvsem s start-upi, zagonskimi podjetji – njihova
kreativnost bo za projekt zelo pomembna.”
Z delavnicami na lokalnem nivoju želijo pri mladih poglobiti podjetniško znanje in
opolnomočiti tiste, ki bodo želeli svoje ideje pripeljati do realizacije na trgu in biti
udeleženi tudi pri trajnostnem razvoju. Prihodnost projekta je po besedah Kupirovičeve
svetla, saj ga bodo povezali tudi z drugim projektom, našim tekmovanjem Ecotrophelia
Slovenija, ki združuje podjetniško znanje in veščine v živilstvu.
Začetki tega tekmovanja segajo v leto 2008 v Bruslju, in sicer so najprej preprosto iskali
najboljši nov živilski izdelek, že kmalu pa so ugotovili, da so za to področje pomembne tudi
druge stvari: timsko delo, deljenje nalog, podjetniško razmišljanje in karierna
orientiranost, pa tudi razumevanje delovanja digitalnih orodij in spletnih platform.
Slovenci dosegamo na evropskih tekmovanjih zavidljive uspehe. Vodja projekta Petra
Medved Djurašinovič jih je tako opisala – v 13 letih smo dvakrat osvojili 3. mesto, v
zadnjih letih pa prejemajo slovenske ekipe tudi posebne nagrade za najboljše
komunikacijske strategije.
Kljub tem uspehom verjamemo, da so bili izdelki strogo in temeljito ocenjeni, in naša
sogovornica je to takoj potrdila: “Ni pomembno le, kaj je ideja, temveč tudi, kako
ekoinovativna je, ali so bile uporabljene nove sestavine in novi postopki, pa tudi kako se
tekmovalci znajdejo na tekmovanju in ko nastopajo pred komisijo. Tako zaokrožena celota
na koncu prinese zmago.”
Kako strogo je ocenjevanje, nam še najlaže predstavi član zmagovalnega para Andrej
Pelko – z Valentino sta zmagala z izdelkom Heijus, nefiltriranim jabolčnim sokom z
dodanimi superzelišči. Zaupal nam je o najtežjih trenutkih, ki so ga izoblikovali v še
boljšega mladega podjetnika: “Najbolj me je skrbela ustreznost izdelka našim predpisom,
pa tudi, kako proizvajati večje količine, da bo sok ostal kakovosten in dobrega okusa, kar je
zagotovo najpomembnejše.”
Na tekmovanju ga je najbolj razveselilo odlično mentorsko vodstvo, ob tem pa poudarja, da
je tekmovanje namenjeno vsem, ki si želijo razviti nov izdelek, ki jih zanima živilstvo in ki
bi radi razvijanje svojih zamisli nadaljevali tudi po tekmovanju, tako da bi bilo njihove
izdelke tudi mogoče postaviti na prodajne police.
Blaž Režonja, Projekt Euranet Plus – Boljše razumevanje Evrope
Aljaž Mejal, Nataša Rižnar