Številne vrste invalidnosti spremljajo različne prilagoditve študijskega procesa. Strokovnjaki mariborske Fakultete za elektrotehniko, računalništvo in informatiko (FERI) zato razvijajo digitalno ocenjevalno orodje, ki bo predavateljem in izvajalcem vaj predlagalo najprimernejši način dela s študenti s posebnimi potrebami.
Z vprašanji, kot sta: »Kako izboljšati njihov študijski uspeh?« in »Kako dvigniti prehodnost študentov s priznanim statusom?« se ukvarjajo v okviru mednarodnega projekta Pametne rešitve za vključevanje študentov s posebnimi potrebami v visoko šolstvo.
Na prehajanje teh študentov v višje letnike bi lahko negativno vplivala tudi slaba obveščenost zaposlenih na fakultetah. Inštitut za Medijske komunikacije (FERI UM) se je tako pridružil mednarodnemu projektu, katerega cilj bo izdelava spletnega orodja, ki bo zaposlenim v pomoč. Sodelovali so z raziskovalci treh mednarodnih ustanov. In ker vsaka od mnogih vrst invalidnosti zahteva edinstveno prilagoditev študijskega procesa, skupaj razvijajo spletni vmesnik, ki bo predavatelju ali izvajalcu laboratorijskih vaj ob študentu izpisal zahteve in potrebe po prilagoditvah, ki jih določen tip invalidnosti prinaša. Namestnica predstojnice Inštituta za MK FERI UM Ines Kožuh: »Področje trenutno ureja Univerza v Mariboru s Pravilnikom o študentih s posebnim statusom in s Pravilnikom o študijskem procesu študentov invalidov, na podlagi katerih študenti pridobijo poseben status, medtem ko je namen projektnega ocenjevalnega orodja seznanitev z njihovimi potrebami in prilagoditvami študijskega procesa.« Prvenstveni namen projekta, v katerem sodelujejo ustanove iz Latvije, Grčije, Cipra in Slovenije, je torej razumeti in na sistematičen način definirati potrebe študentov z dodeljenim statusom, ki so že vključeni v visokošolski sistem.
Štirje mednarodni partnerji iz so projektne dejavnosti začeli v septembru. Triletni projekt sofinancira Evropska unija. Mariborski FERI bo sodeloval v raziskovalnih dejavnostih projekta in pri razvoju uporabniškega vmesnika za ocenjevalno orodje, prizadevali pa si bodo tudi za njegovo dostopnost.
Sodelujoče ustanove v sklopu projekta naslavljajo študente z različnimi oblikami invalidnosti oziroma zdravstvenimi težavami. Univerza v Mariboru nagovarja študente invalide s fizičnimi, razvojnimi, vedenjskimi in senzornimi omejitvami. »V okviru fizičnih omejitev bomo pozorni na tiste študente, ki imajo mišično distrofijo, epilepsijo, razvojne omejitve pa tudi na študente z disleksijo in avtizmom. Kot univerza bomo imeli glavno vlogo pri naslavljanju študentov s senzornimi omejitvami zaradi izgube sluha ali vida in bomo pri našem delu pozorni predvsem na zagotavljanje podpore in prepoznavanje potreb in zahtev teh študentov,« še dodaja Ines Kožuh, ki med sodelujočimi navede tudi doktorja Matjaža Debevca, zaposlenega na FERI-ju, sicer koordinatorja ekspertne skupine za dostopnost pri Svetovni zvezi gluhih.
Sara Zmrzlak, Projekt Euranet Plus - Boljše razumevanje Evrope
Aljaž Mejal, Nataša Rižnar